آخرین اخبار
کد مطلب: 146637
آرامش وصف ناشدني آبشار آتشگاه/ اين مينياتور کار دست طبيعت است
تاریخ انتشار : 1400/02/30 09:12:58
نمایش : 988
آبشارها يکي از زيباترين مناظر طبيعي دنيا بوده و انسان با به نظاره نشستن آنها آرامشي وصف ناشدني را کسب مي کند. به ويژه اگر اين آبشار از طبيعت پيرامون بکري نيز برخوردار بوده و همچنين لقب طولاني ترين آبشار کشور را به خود اختصاص داده باشد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ آبشار آتشگاه در ۱۹۰ کيلومتري شهرکرد و ۴۰ کيلومتري شهر لردگان، در دره‌اي روح افزا به طول دو کيلومتر قرار گرفته و لقب طولاني ترين آبشار ايران را به خود اختصاص داده است.

اين آبشار خروشان و فوق العاده زيبا که به آبشار مينياتوري هم شهرت دارد، يکي از بي‌نظيرترين جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري استان چهار محال و بختياري به شمار مي‌رود. اين آبشار چشمگير از جوش و خروش يکي از سرچشمه‌هاي پر آب رودخانه بزرگ کارون به نام رود خراسان بر روي پستي بلندي ها به وجود آمده است.

اين رود از ارتفاعات برف گير و سرد دنا و زاگرس مرکزي در جنوب استان اصفهان و شمال کهگيلويه و بوير احمد سرچشمه مي‌گيرد و در نهايت در درياچه سد کارون ۳ خوزستان آرام مي شود. مسير اين آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضاي سرسبز و بي نظيري از انواع درختان و گياهان جنگلي فرا گرفته است.
 

آتشگاه به دره‌اي مي‌ريزد که با پستي و بلندي‌هاي خود، آبشارهاي کوچک متعددي را ايجاد مي‌کند و يکي از بي‌نظيرترين‌ترين جلوه‌هاي طبيعت را به وجود مي‌آورد. پيوند عناصر زيباي طبيعي مانند دره، سبزه زار و اقليم مناسب، فضاي بسيار فرح بخشي را جهت تفرج در اين مکان فراهم مي آورد.

براي رسيدن به آبشار اصلي آتشگاه، بايد مسيري را به صورت پياده طي کرد. از زماني که پياده روي خود را از روستاي آتشگاه آغاز کنيد، همواره صداي جوش و خروش آب را خواهيد شنيد.

براي ديدن زيبايي اين آبشار بايد در مسيري خلاف حرکت آب قدم برداريد، اما در طول مسير اين آبشارهاي پلکاني متعدد و پوشش گياهي زيباي منطقه است که همراه شما هستند. شما در اين مسير سنگ‌هاي آهکي و گچي و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک را ديده که هر کدام جلوه اي خاص براي خود دارند. از هيچ کدام از اين زيبايي ها نمي توان غافل شد و بايد از تک تک آن ها لذت برد.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس